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창작

메타 무의식이란


 메타 무의식이란

 

평범한 컵에 콜라를 넣으면

평범한 콜라 한잔으로 보이지만

귀여운 캐릭터 모양의 컵에 넣으면

귀여운 콜라로 보인다.   

즉 우리의 뇌는 

어떤 내용물을 넣은 그릇 모양으로 인식하는 것이 

바로 메타 무의식이라는 그릇이다. 

 메타 무의식은 이런 프로세스를 거쳐 고정화된다.

오감으로  정보를 캐치하고 거기에 언어를 붙인다.

붙인 언어에 따라 어떤 해석이 따라오는지 정해진다

해석에 따라 어떤 감정이 생기는지 정해 진다. 

신념의 근본은 언어가 달라붙기 전에 오감 정보다. 

결국 메타 무의식은  왜 그 언어가 선택되었는가?

라는 부분에 관여한다. 

언어에 따라 나도 모르게 라는

이미지로 무의식 패턴이 고착화되는 것이다. 

 

--운이 좋다고 말해야 운이 좋아진다 중에서 --

 

 

 

영어글자와 해바라기

https://youtube.com/shorts/21tFp6bHeX4?si=3pMlmLDsychEVs-F

 

 

What is the meta-unconscious 

 

If you put Coke in an ordinary cup,

it will look like an ordinary cup of Coke,

but if you put it in a cup shaped like a cute character,

it will look like a cute Coke.

This illustrates how our brain perceives the contents based on the shape of the container—

a concept tied to what we can call the "meta-unconscious.

The meta-unconscious is the process

by which certain perceptions become fixed.

We gather information through our senses

and then attach language to it.

The language we choose dictates the interpretation,

which in turn influences the emotions that arise from it.

These unconscious patterns drive our behavior.

At the core of these beliefs is the sensory information

we received before language was attached to it.

Ultimately, the meta-unconscious

is involved in why a particular language or interpretation was chosen.

This choice of language solidifies unconscious patterns that guide us,

often without our awareness.

 

 

 --From "Luck Is Something You Can Choose"--